Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

umów termin
realizacji usługi

+48 508 233 000

W jaki sposób wymienia się płyn hamulcowy i jak często trzeba to robić?

Płyn hamulcowy to bez wątpienia jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych, jakie znajdują się w każdym samochodzie. Jego poziom, jak i jakoś mają niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo jazdy i prawidłowe działanie całego układu hamulcowego. Niestety nadal spora część kierowców o tym zapomina i lekceważy wymianę tego płynu. Zastanówmy się wiec dzisiaj nad tym, jak często i w jaki sposób powinno wymieniać się wspomniany płyn!

Jak wymienia się płyn hamulcowy?

Proces wymiany płynu hamulcowego nie jest bardzo skomplikowany. Wymaga jednak obecności najlepiej dwóch osób i znajomości, chociaż kilku podstawowych zasad.

Cały proceder rozpoczynamy od zdjęcia wszystkich kół w samochodzie i odkręcenia odpowietrzników, ponieważ właśnie poprzez odpowietrzenie układu wykonuje się wymianę płynu hamulcowego. Trzeba także pamiętać, że płynu nie spuszczamy od razu ze wszystkich odpowietrzników i nie robimy tego na zasadzie całkowitego pozbycia się płynu starego i wlania nowego. Podczas wymiany płynu starego, równomiernie uzupełnia się jego poziom nowym płynem, tego samego typu, co aktualnie wlany do układu.

Prosimy przy tym osobę nam towarzyszącą, aby naciskała pedał hamulca i na nasz znak przytrzymała go wciśniętego. Z układu zacznie wyciekać płyn, a kiedy jego kolor będzie taki jak kolor nowo dolewanego płynu, zakręcamy odpowietrznik i przechodzimy do kolejnego.

Oczywiście cały proces wymiany płynu hamulcowego możemy powierzyć profesjonalnej firmie, która dokonuje okresowych przeglądów naszego pojazdu!

płyn hamulcowy

Jak często należy wymieniać płyn hamulcowy?

Pamiętać musimy przede wszystkim o tym, dlaczego powinno się płyn hamulcowy wymieniać. Otóż jest to płyn higroskopijny, czyli tak, który wchłania wilgoć i wodę. Nie dzieje się to przypadkowo. Skład płynu hamulcowego jest właśnie taki, aby nie dopuścił on do pojawienia się w układzie tak zwanych korków parowych oraz zabezpieczał metalowe elementy układu przed negatywnym wpływem wody.

Właśnie dlatego tak ważna jest regularna wymiana tego typu płynu. Jak często powinno się to robić? Specjaliści radzą wymieniać płyn co 40 – 50 tysięcy kilometrów, ale nie rzadziej niż raz na 2 lata. Warto o tym pamiętać i dbać o bezpieczeństwo swoje oraz swoich pasażerów!